I relationen med kund gäller det att snabbt kunna ge rätt svar och leverera en bra kundupplevelse. Med en effektiv informationshantering får du överblick och koll på allt från avtal till produktinformation, hanterar kundärenden och kan snabbt få stöd från övriga organisationen i svåra ärenden eller utförandet av beställningar.
Strukturerade informationsflöden med bra livscykelhantering gör att du kan vara trygg i att alltid ha tillgång till aktuell information.
Centuri hjälper er att effektivisera och kvalitetssäkra informationsprocesserna.
Ansvaret för informationen är tydligt och systemet påminner så att ex produktansvarig ser till att granska och uppdatera den. Informationen publiceras strukturerat på det sätt som är relevant för er som har kundkontakten och ni behöver aldrig fundera på om det är rätt version.
När beslut måste fattas snabbt och direkt i kontakt med kunden behöver man ha säker tillgång till alla relevanta uppgifter.
Med Centuri kan du ge relevant personal tillgång till all viktig informationen, som till exempel avtal, utan att vara orolig för att informationen läcker till de som inte borde se den.
Och med färdiga mallar och tydliga utfärdandeprocesser säkerställer du att avtal och offerter är korrekta och att ni inte missar viktiga villkor.
Centuri ser till att ni inte läcker pengar eller affärshemligheter.
Entur behövde ett ärendehanteringssystem för alla typer av ärenden i sin kundsupport.
Med många olika operatörer och olika typer av ärenden så behövde det vara ett system med bra förmåga till styrning av ärenden och integrationer med andra system.
Centuri ger dig möjlighet att hantera alla typer av ärenden och säkerställa att rätt person blir involverad vid rätt tillfälle.
Med allt ifrån supportärenden som ska till IT, snabba enkla frågor som kan hanteras direkt och komplexa ärenden som kräver diskussioner fram och tillbaka så gäller det att kuna anpassa flödena så att de passar olika behov.
Med informationsstyrning i Centuri kan du vara säker på att rätt medarbetare blir involverad vid rätt tillfälle för att lösa kundproblem, oavsett var de sitter i organisationen.
Med Centuri hittar du enklare mönstren och kan ta tillvara kunskapen.
Genom en enkel snabbsökning inifrån ärenden kan du hitta relaterade ärenden. Det kan vara tidigare ärenden på samma kund, eller information om hur ni hanterat liknande ärenden tidigare. Du kan också koppla ihop ärenden som gäller samma sak och hantera dom mer rationellt.
Med kopplingen till riskregistret får du snabbt en en blick över trendande fel i organisationen, och få en bättre bild av grundorsakerna. Och givetvis åtgärda dom och skapa kunskapsartiklar som hjälper medarbetarna att bättre hantera situationer som dyker upp.